통기타보컬

Stewball / Peter paul & Mary

설악산 2018. 2. 26. 15:33
728x90


 


 

Stewball / Peter paul & Mary


Oh Stewball was a racehorse

and I wish he were mine
He never drank water

he always drank wine
His bridle was silver

his mane it was gold
And the worth of his saddle

has never been told


오 스튜볼은 경주마였고

나는 그가 나의 것이길 바란다.
그는 물을 마신 적이 없다

그말은 항상 와인을 마셨다
그 고삐는 은이고

그 갈기는 금이었다.
그리고 그 말의 가치는

한번도 들어 본 적이 없다

Oh the fairgrounds were crowded

and Stewball was there
But the betting was heavy on

the bay and the mare
And a-way up yonder ahead of them all
Came a-prancin'

and a-dancin' my noble Stewball


오 그라운드는 붐볐고 스튜볼이 거기 있었다
그러나 내기는 무거운 부담을 주었다
그리고 저 위로 올라가면 그들 앞에
와서는 내 고귀한 스튜볼이 춤 추었지


I bet on the grey mare I bet on the bay
If I'd have bet on ol' Stewball

I'd be a free man today
Oh the hoot owl  she hollers

and the turtle dove moans
I'm a poor boy in trouble

I'm a long way from home


난 회색 암말을 걸겠어
내가 저 스튜볼에 돈을 걸었더라면

오늘 자유의 몸이 되었을 텐데
오 올빼미  울부짖고 거북이 비둘기는 신음한다
나는 가난한 소년이다

나는 집에서 멀리 떨어져 있다

Oh Stewball was a racehorse

and I wish he were mine
He never drank water

he always drank wine


오 스튜볼은 경주마였고

나는 그가 나의 것이길 바란다
그는 물을 마신 적이 없다

그는 항상 와인을 마셨다